Σχεδιασμός Τουριστικής Καμπάνιας #WhatILoveAboutRhodes - Dingo Marketing Team
Δείξε τα όλα
Σχεδιασμός Τουριστικής Καμπάνιας #WhatILoveAboutRhodes

Η Dingo Marketing Team ανέλαβε μέσω ανοιχτού διαγωνισμού την εκπόνηση καμπάνιας ψηφιακής προβολής του Δήμου Ρόδου.

 

Το Concept:

H καμπάνια τιτλοφορείται «What I Love About Rhodes» η οποία αποτελεί παράλληλα και το hashtag αυτής.  Όπως λέει και ο τίτλος, ζητούμενο είναι να επικοινωνηθεί τι αγαπούν από τη Ρόδο οι ίδιοι οι επισκέπτες ώστε να προβληθεί η Ρόδος με τα δικά τους μάτια. Το concept είναι να επικοινωνηθεί η αυθεντική εμπειρία των ήδη επισκεπτών του νησιού της Ρόδου, μέσα από «ερασιτεχνικά βίντεο» στα οποία οι επισκέπτες του νησιού και ειδικά οι repeaters αφενός δηλώνουν δημόσια αυτό που αγαπούν στη Ρόδο και παράλληλα προτρέπουν αυτούς που τα βλέπουν να επισκεφθούν το νησί.

Πρωτοτυπία: Είναι γνωστό ότι όλες οι καμπάνιες καλοκαιρινών τουριστικών προορισμών (στην Ελλάδα και Διεθνώς) στηρίζονται στον ήλιο, τη θάλασσα και συνήθως περιλαμβάνουν και κάποια καλλίγραμμα σώματα. H παρούσα, λοιπόν, καμπάνια ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πλάνα “τύπου drone” και χρησιμοποιεί ως βάση το λεγόμενο “user generated content”.

Συναίσθημα που πείθει: Μόλις κάποιος δει τα σποτ αμέσως αντιλαμβάνεται ότι οι επισκέπτες μιλούν για τη Ρόδο από την καρδιά τους με τεράστια ζεστασιά, ενθουσιασμό και αγάπη. Αυτό λοιπόν που πείθει, άνευ ετέρου, είναι η ίδια η αυθεντικότητα των συναισθημάτων που επικοινωνούν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές.

Αυθεντικότητα: Το πρώτο ζητούμενο όπως αναφέρθηκε είναι τα μηνύματα της καμπάνιας να είναι αυθεντικά. Δηλαδή, να αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα, και την αυθεντική εμπειρία των επισκεπτών όπως την έζησαν. Για το λόγο αυτό τα σποτ αποτελούνται από βίντεο τα οποία είναι πραγματικά τραβηγμένα από τους ίδιους τους χρήστες στα κινητά τους τηλέφωνα και στην τοποθεσία την οποία βρίσκονται.

Εξιστόρηση (Story-telling): H τεχνική του story telling στο marketing είναι ευρέως γνωστή στο χώρο του τουριστικού marketing. Στην καμπάνια #WhatILoveAboutRhodes το story-telling έχει σημαντική θέση αφού οι επισκέπτες εξιστορούν την εμπειρία τους από τη Ρόδο ο καθένας από τη σκοπιά που την έζησε.

Στόχοι:

 Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον που διανύει ο τουριστικός κλάδος και ο προορισμός λόγω της αβεβαιότητας και των πρακτικών δυσκολιών που προκύπτουν από την υγειονομική κρίση του COVID-19, είναι σημαντικό η καμπάνια να απευθύνεται τόσο όσους έχουν αποφασίσει να ταξιδέψουν αλλά πολύ περισσότερο σε αυτούς που βρίσκονται στη «φάση ονειροπόλησης» του επόμενου ταξιδιού της. Και επειδή αυτοί που βρίσκονται στη δεύτερη κατηγορία είναι πολύ περισσότεροι, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό η παρούσα καμπάνια να «έχει το βλέμμα της στο 2021» θέτοντας τη Ρόδο στο χάρτη των δυνητικών επιλογών του ταξιδιώτη για το επόμενο του ταξίδι.

Η Στρατηγική:

Η Καμπάνια αποτελείται από δύο μέρη τα οποία λειτουργούν παράλληλα και αλληλοβοηθούμενα το ένα με το άλλο. Πρόκειται για συνδυασμό “inbound marketing” και «outbound marketing».

Outbound Marketing:

Το “outbound” (διαφημιστικό) μέρος της καμπάνιας αποτελείται από μια σειρά σποτ τα οποία με μικρό διαφημιστικό κόστος προβάλλονται στα κανάλια  επικοινωνίας:

  • Youtube
  • Google
  • Facebook
  • Instagram

Ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται και Ad Networks τρίτων εταιριών των οποίων οι πλατφόρμες χρησιμοποιούν παγκόσμιες δεξαμενές “big data”. Μέσω από την ανωνυμοποιημένη ψηφιακή συμπεριφορά χιλιάδων χρηστών μας δίνεται η δυνατότητα να στοχεύσουμε σε αυτούς που γνωρίζουμε ότι με βάση το ιστορικό χρήσης τους τους και κατόπιν συμπεριφορικής σκιαγράφησης, ότι ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν στη Ρόδο, ή σε κάποιο ανταγωνιστικό προορισμό κ.λπ. Οι πλατφόρμες αυτές δεν έχουν σχέση με τις αναζητήσεις βάσει λέξεων -κλειδιών (π.χ. Google Ads) αλλά λειτουργούν με συνδυαστικά δεδομένα τρίτων εφαρμογών και cookies.

Για το σκοπό της καμπάνιας έχει επίσης δημιουργηθεί επίσης και σχετική ιστοσελίδα «whatiloveaboutrhodes.com» στην οποία περιλαμβάνονται τα βίντεο της καμπάνιας αλλά και 1) Όλες οι αναρτήσεις επισκεπτών που γίνονται με το hashtag «whatiloveaboutrhodes» 2) «Vlogs» (εκπομπές από «Influencers» στο Youtube) με θέμα τη Ρόδο.3) «Συστάσεις» επισκεπτών

Την ίδια στιγμή, η καμπάνια υποστηρίζεται από αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα μέσα από τις αντίστοιχες «σελίδες» στο Facebook & Instagram.

Inbound Marketing:

Παράλληλα, η εν λόγω καμπάνια λειτουργεί και ως “hashtag campaign”. Μέσα από τις διαφημίσεις και τις αναρτήσεις οι χρήστες  προτρέπονται να ανεβάσουν το δικό τους βίντεο ή φωτογραφία στα κοινωνικά του δίκτυα κάνοντας χρήση των hashtag #WhatILoveAboutRhodes  και #Rhodes με θέμα τι αγαπούν στη Ρόδο ώστε να αυξηθεί το περιεχόμενο του προορισμού στα κοινωνικά δίκτυα και η οργανική του προβολή. Η παραπάνω ενέργεια εξασφαλίζει και την οργανική απήχηση της καμπάνιας, αφού μέσα από του περιεχομένου που αναρτούν οι χρήστες αυξάνονται οι προβολές του προορισμού, αυξάνοντας την απόδοση και μειώνοντας το κόστος.

Στόχευση & πρώτα αποτελέσματα:

Η καμπάνια έχει ήδη ξεκινήσει από τις 13 Αυγούστου και στις 7 πρώτες μέρες η απήχηση των διαφημιστικών βίντεο έφθασε στις 250.000. Στην πρώτη φάση της καμπάνιας, οι χώρες στόχευσης είναι Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισραήλ & Σουηδία ενώ στη συνέχεια θα μεταβληθεί το set με τη στόχευση άλλων χωρών.

Ιστοσελίδα: www.whatiloveaboutrhodes.gr

Σελίδα Facebook / Instagram: What I Love About Rhodes

1ο βίντεο καμπάνιας: https://www.youtube.com/watch?v=fe272fE0WRc