Skip links

Χρηματιστές της Πληροφορίας

Ο κόσμος του internet είναι ένα ολόκληρο σύμπαν συναλλαγών μεταξύ χρηστών και επιχειρήσεων. Ένας κόσμος προσφοράς και ζήτησης προιόντων και υπηρεσιών. Αλλά ας επικεντρωθούμε σε έναν κατ εξοχήν ανταγωνιστικό κλάδο διαδικτυακών πωλήσεων: κρατήσεις ξενοδοχείων. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη αγορά όπου οι δυνητικοί πελάτες ”ζούν” την επίσκεψη στο ξενοδοχείο δίνοντας συναισθηματική αξία στην στιγμή της επιλογής(emotional value) την ώρα που σερφάρουν στην ιστοσελίδα του.
Δουλειά μιας ομάδας marketing είναι να επεξεργαστεί όλο τον όγκο της πληροφορίας που παράγει αυτό το σερφάρισμα των χρηστών στις ξενοδοχειακές ιστοσελίδες. Τα analytics των μηχανών αναζήτησης και η απεικόνιση σε πίνακες (dashboards) δεικτών συσχέτισης( επισκεψιμότητα, κρατήσεις, ακυρώσεις,κ.α)αποτελούν εργαλεία για στοχοθετημένες ενέργειες απoδοτικής επένδυσης των δαπανών προβολής.
Ως διαχειριστές λοιπόν των δεδομένων στους πίνακες συσχετίσεων οι marketers προσπαθούν να βρούν την βέλτιστη σχέση διαφημιστικής δαπάνης/προσδοκώμενου εσόδου για μια τουριστική μονάδα. Τα ψηφιακά ίχνη των χρηστών είναι χρήμα που περιμένει να μεταφερθεί στα ταμεία του ξενοδοχείου αρκεί να κάνουν έγκαιρα και συνειδητά τις  επιλογές τους ( κρατήσεις) οι χρήστες. Διαμορφώνεται ουσιαστικά ένα κανονικό χρηματιστήριο διακύμανσης της προσφερόμενης πληροφορίας( απο τους χρήστες) και της παρεχόμενης υπηρεσίας( απο το ξενοδοχείο). Η διακύμανση της πληροφορίας παράγει τιμολόγηση όπως θα δούμε πιο κάτω.
Σε αυτό το χρηματιστήριο πολλές παράμετροι παίζουν καθοριστικό ρόλο. Ο κλάδος του τουρισμού και οι τάσεις που διαμορφώνονται στους προορισμούς είναι για παράδειγμα μια κρίσιμη παράμετρος. Αλλά αλλού βρίσκεται η ουσία: στο πώς αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα ανταποδοτικά έσοδα της διαδικτυακής δαπάνης προβολής των ξενοδοχείων. Πώς οι data managers δημιουργούν portfolio αποδόσεων για τα χρήματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χωρίς τους κινδύνους ”απώλειας” της διαφημιστικής δαπάνης, δεδομένου οτι ο όγκος της πληροφορίας που παράγεται απο τους χρήστες/πελάτες δίνει σε αυτό το ”χρηματιστήριο” βάθος και έκταση. Οι κρατήσεις που θα προκύψουν είναι το αποτέλεσμα της κατάλληλης αλγοριθμικής επεξεργασίας των προτιμήσεων,των επιλογών και της ιντερνετικής συμπεριφοράς των δυνητικών πελατών.
Ο ανταγωνισμός όμως είναι μεγάλος και το κάθε ξενοδοχείο πρέπει να διαχειριστεί με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Μια αποδοτική στρατηγική στο digital marketing είναι να μην ομογενοποιείται, να μην ομαδοποιείται η στοχευμένη απόδοση των κεφαλαίων που επενδύονται στο ψηφιακό ”χρηματιστήριο” της πληροφορίας. Και αυτό γιατί κάθε ” μετοχή” (ξενοδοχείο) έχει διαφορετικό αποτύπωμα στο διαδίκτυο και φυσικά προσελκύει διαφορετικούς χρήστες των οποίων οι προτιμήσεις και οι επιλογές ”τιμολογούν” συνέχεια την μετοχή. Άλλωστε στον ψηφιακό γνωσιακό καπιταλισμό το ranking και το rating, η συνεχής βαθμολόγηση και αξιολόγηση των υπηρεσιών και των προιόντων, είναι αυτά τα εργαλεία που οφείλουν τα στελέχη του digital marketing να αποκωδικοποιούν ώστε να μοχλεύσουν τα προσδοκώμενα έσοδα( αύξηση κρατήσεων όταν πρόκειται για ξενοδοχεία) για κάθε ευρώ που ”επενδύει” στο internet μια επιχείρηση.
Ηλίας Καραβόλιας, Οικονομολόγος-Αναλυτής Dingo Marketing Team
This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag