Με το Bλέμμα στο 2021 - Dingo Marketing Team
Δείξε τα όλα
Με το Bλέμμα στο 2021

Όπως είναι γνωστό αυτή τη στιγμή ακούγονται στην αγορά αντιφατικά μηνύματα σχετικά με την πρόοδο της τουριστικής σεζόν αλλά και την τυχόν επιτυχία προσέλκυσης τουριστών. Δεν θα επιχειρήσουμε να είμαστε ακόμα μια φωνή ανάμεσα στις πολλές. Αντίθετα, κάνοντας αυτό που ξέρουμε καλύτερα, θα παραθέσουμε συγκεκριμένα δεδομένα από τα οποία μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα.

Παρακάτω ακολουθούν τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στους αριθμούς εισερχόμενων τουριστών του αεροδρομίου Ρόδου, και με βάση τα οποία μπορεί να αποτυπωθεί εύκολα ο αντίκτυπος από την κατάσταση που επικρατεί σε κάθε χώρα αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα προκύπτει ότι οι «δημοφιλέστερες χώρες» για τη Ρόδο την τελευταία τριετία είναι πρώτα οι Άγγλοι και οι Γερμανοί, των οποίων ένα μεγάλο ποσοστό έρχεται από πρακτορεία. Στη συνέχεια κυρίαρχες θέσεις έχουν οι Ιταλοί, οι Ισραηλίτες, οι Ρώσοι, οι Πολωνοί και οι Τσέχοι, ενώ ιδιαίτερα ανερχόμενη δύναμη όπως θα δούμε και παρακάτω είναι οι Σκανδιναβικές Χώρες.

Ο Covid19 ήδη έχει αλλάξει την πραγματικότητα μας σήμερα που γράφεται το άρθρο. Κανένας δεν είναι πρόθυμος να «προφητεύσει» τη σεζόν. Αρκεί μια ανάγνωση των δεδομένων και μια στοιχειώδη επαφή με την αγορά της κάθε χώρας, ώστε να μπορεί να κάνει απλές συνδέσεις και να εντοπίσει την δεινή θέση που βρίσκεται η αγορά της Ρόδου.

 

Δεδομένα από Fraport Greece. Επεξεργασία Dingo Marketing Team

 

 

Δεδομένα από Fraport Greece. Επεξεργασία Dingo Marketing Team

 

Δεδομένα από Fraport Greece. Επεξεργασία Dingo Marketing Team

 

 

Γιατί με το βλέμμα στο 2021;

«Με το βλέμμα στο 2021» ήταν ο τίτλος ενός κεφαλαίου στο ebook με τίτλο COVID19 Mazi που γράψαμε την περίοδο της καραντίνας. Στο ερωτηματολόγιο που συμπεριλάβαμε, ένα 39% πίστευε ότι η σεζόν έχει χαθεί με ένα 42% να θεωρεί πως το νησί θα χρειαστεί μεγάλη προβολή για την ανάκαμψη του προορισμού. Από ότι φαίνεται η εκτίμηση για μια δύσκολη έως και ανύπαρκτη σεζόν δυστυχώς ήταν εύστοχη. Τον Απρίλιο γράφαμε « Όπως και κάθε βιομηχανία, έτσι και ο τομέας υπηρεσιών του Τουρισμού, θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί ώστε να μην εξαρτάται από τα λεγόμενα mega-factories της οικονομίας. Οι επιχειρήσεις την επόμενη μέρα θα πρέπει να μαζέψουν την ομολογουμένως τεράστια γνώση που αποκόμισαν από την διαχείριση αυτής της κρίσης και να την μετατρέψουν σε ευκαιρία ανάπτυξης. Είναι η πρώτη φορά που τον Απρίλιο, μιλάμε ήδη για την επόμενη σεζόν, όμως με την λήξη των μέτρων πρέπει να είμαστε έτοιμοι για να επανέλθουμε στην αγορά και με ασταμάτητη δουλεία, να εξασφαλίσουμε ένα δυναμικό 2021.»

Το μέλλον δεν προλέγεται, προετοιμάζεται όμως. Και αυτή η προετοιμασία απαιτεί να συνειδητοποιήσουμε ότι κάθε εποχή είναι κληρονόμος της προηγούμενης. Όταν θέλουμε να μιλάμε για ανάκαμψη πρέπει αναγκαστικά να μιλήσουμε για κατανάλωση, για πωλήσεις.

Οι πωλήσεις, ειδικά την μετά-κορωνοϊού εποχή στηρίζονται όσο ποτέ στην ανάγκη ύπαρξης εμπιστοσύνης. Εμπιστοσύνη ότι θα τηρηθούν τα υγειονομικά standards, εμπιστοσύνη ότι η υπηρεσία που θα λάβει ο πελάτης θα ανταποκρίνεται στα χρήματα μου, εμπιστοσύνη ως προς την ασφάλεια κ.λπ.

Όταν η εμπιστοσύνη μειώνεται, ο χρόνος απόφασης για την αγορά αυξάνεται και το κόστος απόκτησης/πελάτη αυξάνεται.

Όταν η εμπιστοσύνη αυξάνεται, ο χρόνος απόφασης για την αγορά μειώνεται, και το κόστος απόκτησης/πελάτη μειώνεται.

Πρώτος παράγοντας της εμπιστοσύνης είναι η ακεραιότητα. Δηλαδή η ικανότητα να παρέχεις την υπηρεσία σύμφωνα με τις αξίες που προβάλλεις.

Δεύτερος παράγοντας είναι οι προθέσεις. Δηλαδή η αντίληψη του πελάτη ότι η συναλλαγή θα γίνει με αμοιβαίο όφελος.

Τρίτος είναι οι ικανότητες που υπάρχουν ώστε να παράξουμε σωστά αποτελέσματα. Ότι δηλαδή είμαστε στο επίπεδο που διαλαλούμε ότι είμαστε.

Τέταρτος είναι βέβαια τα αποτελέσματα. Ότι έχουμε την καλή έξωθεν μαρτυρία από προηγούμενους πελάτες.

Η εμπιστοσύνη λοιπόν στην μεθοδολογία μας είναι η παρακάτω συνάρτηση

Εμπιστοσύνη= Ακεραιότητα + Προθέσεις + Ικανότητες + Αποτελέσματα

Πολλαπλασιαστής των παραπάνω είναι η επικοινωνία, η οποία μέσω των εργαλείων της έρχεται να υψώσει το αποτέλεσμα εις την Χ,Υ,Ζ ανάλογα με τις οικονομικές δυνάμεις του καθένα. Η ικανότητα κάθε επιχείρησης να αναδείξει τον υψηλό δείκτη εμπιστοσύνης, θα αποτελέσει αύριο το νέο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της.

Είναι λογικό ότι η εμπιστοσύνη δε χτίζεται από τη μία μέρα στην άλλη, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις παραπάνω μεταβλητές. Απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός και διάθεση υλοποίησης προκειμένου η «εμπιστοσύνη» να εξωτερικευθεί προκειμένου να αποτελέσει μετρήσιμο στοιχείο στα οικονομικά μιας επιχείρησης.