Η λέξη Influencer ακούγεται ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητά μας και το ενδιαφέρον για τα ξενοδοχεία είναι όλο και μεγαλύτερο!
Προτού ξεκινήσουμε για το ποιες κινήσεις πρέπει να γίνουν για να βρείτε τον κατάλληλο ή τους κατάλληλους Influencers για το ξενοδοχείο σας, θα ήταν πιο σωστό να καταλάβετε την σημασία και την επιρροή που ασκεί ένας Influencer και γιατί η επιχείρηση σας τους χρειάζεται.
Influencer στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων αποκαλούμε, ως γνωστόν, αυτόν ο οποίος διαθέτωντας πολλούς “followers” επηρεάζει μέσω των καναλιών του αυτούς που τον ακολουθούν. Οι εταιρείες καθημερινά συνεργάζονται μαζί τους, καθώς η επίδραση στους ακολούθους τους συγκριτικά με το κόστος που έχουν οι ίδιες για την κάθε καμπάνια, μας δίνουν πολύ μικρότερο κόστος και αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα. Δεν αποκλείεται τα αποτελέσματα που φέρνει η συνεργασία με έναν Influencer να ξεπερνούν τις προσδοκίες μας. Πλέον το διαδίκτυο σας δίνει πολλές επιλογές για να προωθήσετε την επιχείρησή σας χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία εκπροσώπων του ξενοδοχείου σας σε διάφορες εκθέσεις.
Σκεφτείτε έναν φίλο σας να σας προτείνει κάποιο προϊόν. Αμέσως μετά σκεφτείτε μια διαφήμιση στην τηλεόραση για το ίδιο προϊόν. Μετά από την παρότρυνση του φίλου σας ή της τηλεόρασης θα αγοράζατε το προϊόν;
Ο Influencer έχει το δικό του κοινό. Η καθημερινή του αλληλεπίδραση με το κοινό του τον καθιστά έναν “φίλο” τους χωρίς να γνωρίζονται προσωπικά με τον ίδιο. Όλοι αυτοί που τον ακολουθούν είναι συνειδητά ή και ασυνείδητα έτοιμοι να υιοθετήσουν τάσεις και οτιδήποτε τους προτείνει ο “φίλος” τους. Μπαίνουν πολύ εύκολα στις ζωές των ανθρώπων καθώς είναι ένα κλικ μακριά τους. Οπότε σκεφτείτε ένας φίλος τους να τους έλεγε ότι πήγε σε ένα ξενοδοχείο και να μιλούσε για την εμπειρία του, να έβγαζε φωτογραφίες και βίντεο. Το κοινό αυτομάτως επηρεάζεται καθώς δεν νιώθει την μεγάλη πίεση των διαφημίσεων. Περνάμε στην ουσία το μήνυμα που θέλουμε με πιο έμμεσο τρόπο!
Ποια είναι όμως τα βήματα για να προσελκύσετε τον κατάλληλο Influencer για το ξενοδοχείο σας; & Τι πρέπει να προσέξετε;!
Συνήθως οι Influencers είναι άτομα που γίνονται γνωστοί για την προσωπικότητά τους, ο κόσμος τους υποστηρίζει και τους ακολουθεί γιατί ασχολούνται με συγκεκριμένους τομείς, όπως η μόδα, τα ταξίδια και πολλά άλλα. Η καριέρα τους λοιπόν στον διαδικτυακό κόσμο κάπως ξεκίνησε. Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε τι πρεσβεύει ο κάθε influencer, ποια είναι τα πιστεύω του αλλά και ποιο κοινό επηρεάζει.
Είναι πολύ σημαντικό επίσης να ταιριάζει η φιλοσοφία του με την δική σας φιλοσοφία και αισθητική. Το υλικό που έχουν ήδη αναρτημένο, οι φωτογραφίες και τα concept να συσχετίζονται με το στυλ του ξενοδοχείου σας. Αυτό σας το προτείνουμε για δυο λόγους, ο πρώτος, γιατί ο ίδιος θα αισθάνεται πολύ άνετα και θα μπορέσει να ανταποκριθεί πολύ καλύτερα στο υλικό που θα ανεβάσει και ο δεύτερος, γιατί δεν θα φαίνεται παράταιρο από την προσωπικότητά του και το ήδη υπάρχον υλικό του. Θέλουμε να αποφύγουμε όσον τον δυνατόν την μορφή διαφήμισης παλαιού τύπου. Όσο ο καταναλωτής το αντιλαμβάνεται αυτό τόσο δυσκολεύουμε το έργο και την καμπάνια μας!
Βρείτε Influencers με βάση τα κριτήρια που επιθυμείτε.
Ίσως το πιο σημαντικό απ’ όλα, ανεξαρτήτως από τον αριθμό των ακολούθων του κάθε influencer είναι το κοινό που επηρεάζει… Το κοινό του κάθε influencer είναι η δύναμή του. Για παράδειγμα στην περίπτωση των ξενοδοχείων δεν θέλουμε έναν influencer που να επηρεάζει κοινό ηλικίας 12-17 καθώς δεν αποτελεί άμεσο αγοραστικό πελάτη. Το κάθε ξενοδοχείο ανάλογα με το κοινό που επιδιώκει να προσελκύσει, πρέπει να βρίσκει τον αντίστοιχο άνθρωπο ή ομάδα που να έχει επισκοπή στο κοινό στόχο του.
Γιατί όμως ο συνολικό αριθμός που επηρεάζει ένας influencer μερικές φορές δεν μας απασχολεί; Στην ερώτηση 1.000.000 ακόλουθοι ή 200.000 ακόλουθοι ποιον influencer θα επιλέγατε;
Το πιο λογικό είναι οι περισσότεροι να επιλέξατε τον influencer με τους 1.000.000 ακολούθους. Εάν όμως ο 1.000.000 ακόλουθοι είχε ψεύτικους ακολούθους και όχι τόσο μεγάλη αλληλεπίδραση με το κοινό του με αποτέλεσμα να επηρεάζει ουσιαστικά τους 50.000 ενώ ο 200.000 ακόλουθοι να επηρεάζει ουσιαστικά τους 100.000… Σ’ αυτή την περίπτωση ποιον θα επιλέγατε;
Επομένως τα μεγέθη είναι σχετικά. Προκειμένου να μην πέσετε στην παγίδα, όσο ποιο πολλούς followers τόσο μεγαλύτερα αποτελέσματα (με οποιοδήποτε κόστος), πρέπει να κάνετε σωστή έρευνα για το ποιους θα επιλέξετε. Είναι πολύ εύκολο να πείτε θέλω περισσότερους Ρώσους επομένως θα φέρω τον πιο διάσημο σταρ της Ρωσίας… θα έχει όμως το ίδιο αποτέλεσμα, όσον αφορά τα συνολικά έξοδα, συγκριτικά με 10 influencer αρκετά γνωστούς;!
Βρείτε στατιστικά στοιχεία για τον Influencer που σας ενδιαφέρει να συνεργαστείτε.
Κάτι που πολλές φορές δεν δίνουμε βάση είναι οι Micro-Influencers, άνθρωποι οι οποίοι έχουν πολύ λιγότερους ακολούθους, για παράδειγμα 10.000 ακολούθους και παρόλα αυτά να ασκούν την δική τους επιρροή. Πολλές φορές μπορεί να έχουν επιλέξει να περάσουν τις διακοπές τους στο ξενοδοχείο σας! Σ’ αυτή την περίπτωση μπορείτε να δράσετε έξυπνα και να του παρέχετε κάποιες δωρεάν υπηρεσίες. Έτσι ο ίδιος ευχαριστημένος από την εξυπηρέτηση που του παρείχατε να αναφέρει το ξενοδοχείο στο κοινό του με τα καλύτερα λόγια. Για να τους εντοπίσετε αρκεί να μπαίνετε καθημερινά στην τοποθεσία του ξενοδοχείου σας στο Instagram και να παρακολουθείτε τις πιο δημοφιλείς δημοσιεύσεις. Όταν δείτε κάποια δημοσίευση με π.χ 500+ likes τότε ξέρετε ότι μπορείτε να “εκμεταλλευτείτε” την ευκαιρία!
Τέλος προσπαθήστε οι influencers να μείνουν απόλυτα ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες και την συνεργασία σας, καθώς επίσης προσπαθήστε να δημιουργήσετε σχέσεις μαζί τους. Είναι πιο εύκολο να “προτείνει” στο κοινό του ξενοδοχεία που έμεινε ευχαριστημένος και διατηρεί σχέσεις!