Skip links
human resources marketing hr Ρόδος εταιρία

Το HR είναι το νέο Marketing;

Καθημερινά αποδεικνύεται ότι οι άνθρωποι της κάθε επιχείρησης είναι η δύναμή της! Πολλοί CEO από μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως τονίζουν την σημασία του ανθρώπινου δυναμικού και πως οι εργαζόμενοι είναι ο πυρήνας κάθε επιχείρησης. Ας δούμε λοιπόν μερικά σημεία που τέμνουν HR και Marketing

Το HR είναι το νέο Marketing; ή μήπως το Marketing είναι το νέο HR;

Τα παραπάνω αποτελούν 2 διαφορετικά τμήματα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους ή θα έπρεπε να συνδέονται! Αρκετές επιχειρήσεις αγνοούν την σημασία της καλής συνεργασίας μεταξύ των τμημάτων, πόσο μάλλον των συγκεκριμένων δύο.

Εάν ανήκετε στο τμήμα του Μάρκετινγκ ήρθε η ώρα να σκεφτείτε τους συναδέλφους σας από το HR ως τους καλύτερους σας φίλους, όπως επίσης εάν ανήκετε στο τμήμα του HR να σκεφτείτε το τμήμα Μάρκετινγκ ως την καλύτερη βοήθεια, για να προσελκύσετε ταλαντούχους νέους υποψήφιους για εργασία. Με το να προσελκύει η επιχείρηση ταλαντούχους εργαζόμενους μόνο θετικό μπορεί να είναι για την μακροπρόθεσμη επιτυχία της ίδιας.

Το τμήμα HR μπορεί να μάθει από το Μάρκετινγκ, πως να προσελκύσει εργαζόμενους ικανούς και άξιους να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της επιχείρησης. Όπως επίσης το τμήμα Μάρκετινγκ μπορεί να μάθει επιχειρηματική συμπεριφορά και στρατηγική, διευκρινίζοντας ρόλους και ευθύνες από το τμήμα του HR, τα οποία αποτελούν την δεοντολογία της επιχείρησης και πρέπει να ακολουθούνται από τους υπαλλήλους της αλλά και να επικοινωνούνται σωστά στους πελάτες και μη (International Journal of Latest Trends in Engineering and Technology).

Employer Branding

Με την συνεργασία των δύο τμημάτων δημιουργείται μια εταιρική κουλτούρα για την μάρκα, την στρατηγική και τελικά βοηθάει στην επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων (American Management Association). Άλλωστε τα δύο τμήματα έχουν παρόμοιους στόχους, που εφαρμόζονται σε διαφορετικό κοινό. Το Μάρκετινγκ είναι υπεύθυνο για την επωνυμία και την αντίληψη της επιχείρησης από τους πελάτες και τα εμπλεκόμενα μέλη της αγοράς. Ενώ το HR είναι υπεύθυνο για την επωνυμία του εργοδότη (Employer Branding): την αντίληψη της επιχείρησης ως εργοδότη προς τους υποψηφίους στον εξωτερικό κόσμο και τους υφιστάμενους υπαλλήλους της επιχείρησης.

Ο όρος Employer Branding έχει πάρει μεγάλη διάσταση τα τελευταία χρόνια. Η λέξη Branding της εταιρείας για του περισσότερους είναι οικία ως ο τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας πελάτης το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται. Το τι νιώθει όταν ακούσει το όνομα, το brand-name, μιας εταιρείας, τι συνειρμούς κάνει, τι εικόνες του έρχονται στο μυαλό, τι σκέψεις. Σχετίζεται με την υπόσχεση που δίνει μία εταιρεία μέσω των προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει στον κόσμο, στους πελάτες της, υπάρχοντες ή δυνητικούς. Πηγάζει από τις αξίες της εταιρείας, από το «γιατί» υπάρχει αυτή η εταιρεία και «γιατί» έχει δημιουργηθεί. Όμως τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρέχει μια επιχείρηση δεν είναι τα μοναδικά που χρειάζονται διαφήμιση και προώθηση.

Οι εργαζόμενοι θέτουν και οι ίδιοι επαγγελματικούς και προσωπικούς στόχους. Αυτό που επιδιώκει η κάθε επιχείρηση είναι ανθρώπους ικανούς να υποστηρίξουν τις λειτουργίες της όσο πιο αποδοτικά γίνεται. Ο κάθε εργαζόμενος είναι λογικό να κοιτάει το προσωπικό του συμφέρον, έτσι και επιλέγει την επιχείρηση που έχει να του προσφέρει πέρα από τις οικονομικές απολαβές και επαγγελματική εξέλιξη. Επιλέγουν εταιρείες με καλή φήμη, με δυνατούς στόχους και οράματα. Η κάθε επιχείρηση έχει τον δικό της χαρακτήρα και αυτό που αναζητούν είναι επιχειρήσεις που να ταιριάζουν με τους ίδιους και να επικροτούν την διαφορετικότητα. Οι Lara Moroko και Mark D. Uncles, συγγραφείς για το περιοδικό The Wall Street Journal επισημαίνουν ότι η πρόσληψη των “σωστών” ανθρώπων είναι πιο σημαντική από ποτέ, ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις εκείνες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.

Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις έχουν σφιχτούς προϋπολογισμούς σχετικά με τις προσλήψεις του προσωπικού τους, καθιστά την επιλογή κατάλληλων ανθρώπων για την επιχείρηση ακόμα πιο σημαντική. Η προσέλκυση των εργαζόμενων ταλέντων δεν είναι μια απλή διαδικασία. Το προσωπικό σας πρέπει να είναι η προτεραιότητα σας… αν το προσωπικό σας είναι ευχαριστημένο τότε οι πελάτες σας θα μείνουν πλήρως ευχαριστημένοι! Σωστές εκπαιδεύσεις, χώρος να δημιουργήσουν, επαγγελματική ελευθερία και σωστά ωράρια εργασίας είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που ενισχύουν θετικά την εμπειρία των εργαζόμενων και κάνουν την επιχείρηση να φαίνεται πιο ελκυστική.

Τι προκύπτει όταν συνδυάσουμε τις ανάγκες των πελατών, του εργατικού δυναμικού και της επιχείρησης;

-Οι εταιρείες θέλουν πιστούς πελάτες και ταλαντούχους εργαζόμενους

-Οι εργαζόμενοι θέλουν μια εργασία που να τους προσφέρει κίνητρο και νόημα, να έχει αντίκτυπο στην καριέρα τους και στον υπόλοιπο κόσμο

-Οι πελάτες ζητούν σχέσεις με τις επιχειρήσεις υπό δικούς τους όρους βασισμένες στις δικές στους ανάγκες

Δημιουργείται αμέσως μια δυναμική που αν η κάθε επιχείρηση κατανοήσει και αξιοποιήσει, μπορεί να φέρει τεράστια αποτελέσματα!

Ποιος όμως είναι ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσει κάποιος την αξία μιας επιχείρησης και να προτιμήσει να εργαστεί γι αυτή αντί κάποια άλλης;

Φυσικά από τους εργαζόμενους της επιχείρησης!

Όταν το προσωπικό είναι ευχαριστημένο από τις παροχές που του δίνει η εργασία του, τόσο προτείνει σε άλλα άτομα να εργαστούν σ’ αυτή. Όσο μάλιστα κατανοεί το όραμα της επιχείρησης της οποία εργάζεται και δένεται με τους συναδέλφους του, δημιουργείται ένα ακόμα μεγαλύτερο κλίμα εμπιστοσύνης. Ο άνθρωπος ανέκαθεν ήταν ένα ον που ένιωθε την ανάγκη να είναι μέλος μιας ομάδας. Όσο η επιχείρηση αντιμετωπίζει τους ανθρώπους της ως την δύναμή της, τότε και οι ίδιοι εργάζονται όλο και περισσότερο για να επιτύχουν το όραμα αυτής. Είναι πολύ σημαντικό οι εργαζόμενοι να μοιράζονται την εργασιακή τους εμπειρία μέσα στις προσωπικές τους πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με το LinkedIn οι συνδέσεις των εργαζόμενων μιας επιχείρησης είναι 10 φορές περισσότερες από τους ακόλουθους της επιχείρησης στην πλατφόρμα. Μόνο το 3% των εργαζόμενων μιας επιχείρησης αν μοιράζεται περιεχόμενο μέσα στην πλατφόρμα, δημιουργεί το 30% των προβολών και των κλικ μέσα στην δημοσίευση. Ενέργειες τέτοιες μπορούν να φέρουν θετικά αποτελέσματα για την επιχείρηση με μηδενικό κόστος.

Βέβαια εδώ έρχεται το τμήμα Μάρκετινγκ να καλύψει το υλικό και το περιεχόμενο, που θα έχουν την δυνατότητα οι εργαζόμενοι να μοιράζονται με το δίκτυο τους. Μετά την δημιουργία του περιεχόμενου μπορείτε ακόμα να ζητήσετε από το προσωπικό σας να σας βοηθήσει και να ενισχύσει την προσπάθεια σας με κοινοποιήσεις, αφού βέβαια τους εξηγήσετε για ποιο λόγο η βοήθεια τους είναι πολύτιμη.

Συμπέρασμα νούμερο 1 προτεραιότητα; Το ευχαριστημένο προσωπικό!

Εάν λοιπόν ρωτήσει κάποιος σήμερα έναν υπάλληλο σας τι του αρέσει στην εργασία του και για ποιον λόγο επέλεξε την συγκεκριμένη εταιρεία, τι πιστεύετε ότι θα απαντούσε; 

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag