Skip links

Να Γιατί το Σωστό Packaging… "Μετράει

Θυμηθείτε τον εαυτό σας σαν καταναλωτή. Πώς είναι η αντίδραση σας όταν κοιτάτε τα ράφια του σούπερ μάρκετ; Δε σας τραβούν την προσοχή τα προϊόντα με την πιο ωραία συσκευασία;

Και ας πάμε ακόμα και σε κάτι πολύ πιο απλό. Όταν αγοράζετε ένα ρούχο για δώρο από ένα κατάστημα λιανικής ή όταν ανοίγετε έναν κατάλογο σε ένα εστιατόριο. Σίγουρα η ωραία εξωτερική εμφάνιση του αντικειμένου που πρόκειται να αγοράσετε σας προδιαθέτει και για το περιεχόμενό του. Και αυτό ονομάζεται “packaging”.

Τι είναι τελικά το Packaging

Ένας καλός και απλός ορισμός του packaging είναι “η διαδικασία της παρουσίασης ενός προϊόντος με ένα συγκεκριμένο τρόπο“. O Philip Graves λέει κατηγορηματικά – και συμφωνούμε μαζί του- ότι είναι λάθος να αποχωρίζεις το προϊόν από το packaging του και δίνει σαν παράδειγμα την Coca Cola, της οποίας τη συσκευασία πλέον αναγνωρίζει κανείς από μακριά. Καθένας ξέρει ότι στο κουτί με το κόκκινο χρώμα και τα λευκά γράμματα θα βρει μέσα κόκα κόλα…

Για άλλη μια φορά επισημαίνουμε πως είναι λάθος να βάζετε αυτή τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες και στη δική σας. Το packaging είναι υπόθεση όποιας επιχείρησης κατασκευάζει και πουλά προϊόντα. Από τα πολύ απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Βλέπουμε, ιδίως, ελληνικούς συνεταιρισμούς να μάχονται να πουλήσουν το προϊόν τους σε καταστήματα ενώ βλέπουμε και άλλους που έχουν καταφέρει δημιουργώντας ένα καλό packaging να πετύχουν όχι μόνο να τα πουλούν με επιτυχία αλλά και σε τιμή υψηλότερη, παρόλο που το προϊόν τους δε διαφέρει σε τίποτα από τα άλλα.

Και το Case Study…

Και για του λόγου το αληθές, οι αγρότες ενός συνεταιρισμού στις Η.Π.Α. αποφάσισαν να προωθήσουν καρότα baby σε παιδιά και έφηβους. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη χώρα για τις ηλικίες αυτές, το “υγιεινό” μοιάζει αποκρουστικό. Ψάχνοντας λύση, λοιπόν, στο πρόβλημα τους αποφάσισαν να ντύσουν τα καρότα baby με μια πιο “junk” εμφάνιση. Έτσι επέλεξαν συσκευασία όπως αυτή από τα πατατάκια, της έδωσαν μια “extreme” εμφάνιση και τα πουλούσαν σε αυτόματους πωλητές. Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο να αυξηθούν θεαματικά οι πωλήσεις τους αλλά και να κάνουν τα καρότα δημοφιλή στο νεανικό καταναλωτικό κοινό της Αμερικής.

Όπως πολύ σωστά τονίζεται στη μελέτη “Research Opportunities Related to Consumer Response to Product Design.” (Mariëlle E. H. Creusen – 2011), η Αξία της Επιχείρησης είναι καλό να εμπνέει απόλυτα και τη συσκευασία του προϊόντος.

Σκεφτείτε λοιπόν την Αξία που προσφέρετε και ποια είναι ακριβώς τα χαρακτηριστικά του πελάτη που προσφέρετε αυτή την Αξία. Αν το προϊόν σας υπόσχεται ευκολία και ταχύτητα, τότε προφανώς πρέπει να πωλείται σε εργονομική συσκευασία. Αν η αξία που προσφέρεται είναι αυτή της πολυτελείας, τότε αυτό πρέπει και πάλι να φαίνεται από τα χρώματα, την υφή και το σχήμα της συσκευασίας.

Η συσκευασία είναι το πρώτο πράγμα με το οποίο έρχεται σε επαφή ο πελάτης όταν αποφασίσει να αγοράσει το προϊόν σας και ξέρουμε ότι η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που έχει σημασία.

 

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag